UZ Brussel wint twee Shared Patient eXperience Awards

Twee UZ Brussel projecten werden vandaag bekroond met de eerste Europese Shared Patient eXperience Awards, die inspirerende initiatieven en innovatieve projecten lauweren. Verpleegkundige Sarina Pierlé en haar collega’s van Intensieve Zorg zetten PIOEN (Patiënt en familie Ondersteuning en Nazorg) op de kaart, en prof. dr. Gerlant van Berlaer (Spoedgevallendienst) stelt de VR-bril voor om pijn en stress te verminderen. Ze ontvingen de awards voor respectievelijk de categorie Patient eXperience én de categorie Patient eXperience & Covid.

Marc Noppen, CEO van het UZ Brussel: “Het is een eer om als ziekenhuis opnieuw in de prijzen te vallen. Bedankt aan de jury en vooral aan het publiek dat massaal stemde voor deze internationale dubbele erkenning! En proficiat aan de betrokken collega’s en hun teams. Het zijn immers onze mensen die het verschil maken voor onze patiënten.”

Virtual Reality Patient Experience veegt pijn en stress weg op de spoedafdeling

Patiënt & Familie IZ Ondersteuning En Nazorg (PIOEN)

Over de awards

De vzw Shared Patient eXperience wil Europese zorginstellingen samenbrengen om kennis en best practices uit te wisselen. Met de Awards willen ze de aandacht vestigen op inspirerende initiatieven en verfrissende ideeën die kunnen bijdragen tot een hoger niveau van patiëntervaring voor ons allemaal.

Meer info over de awards: https://spexperience.org/nl/spx-award-nl/