UZ Brussel Foundation haalt 60.448 euro op ten voordele van kankeronderzoek met nieuwe editie van de Paul De Knop Challenge

Ter ondersteuning van het onderzoek naar immunotherapie in het UZ Brussel organiseerde de UZ Brussel Foundation op 30 mei de tweede editie van de succesvolle “Paul De Knop Challenge”. Een ludieke en sportieve teambuilding waarbij bedrijven uit diverse sectoren de handschoen tegen elkaar opnamen in de strijd om de felbegeerde prijs: Het Gouden Knopke. In totaal werd 60.448,12 euro ingezameld.

Met de Paul De Knop Challenge 2024 bracht de UZ Brussel Foundation bedrijven uit verschillende sectoren en hun medewerkers samen voor een namiddag die in het teken stond van gezondheid, solidariteit en klinisch wetenschappelijk onderzoek. De deelnemers gingen acht sportieve uitdagingen (zoals de Inflatable run en Cardio challenge) aan, die op een unieke wijze zorgden voor een teambuilding én netwerking.

Bedrijven steunden met hun deelname aan deze challenge het wetenschappelijk onderzoek van het UZ Brussel via het Paul De Knop Fonds. De ideale gelegenheid voor sympathisanten zonder medische opleiding om een bijdrage te leveren in de strijd tegen kanker.

Een eerbetoon aan wijlen Paul De Knop

Kort na zijn mandaat kreeg oud VUB-rector Paul De Knop de diagnose van melanoom. Twee jaar geleden overleed hij aan de gevolgen van zijn ziekte. Gedurende zijn ziekteverloop onderging Paul De Knop verschillende behandelingen aan het UZ Brussel. Hij bood zijn behandelende arts, prof. dr. Neyns, aan om te helpen bij het vergaren van middelen voor de voortzetting van diens onderzoek naar immunotherapie via de oprichting van het Paul De Knop Fonds.

Prof. Dr. Marc Noppen, CEO van het UZ Brussel: “Om de herinnering van mijn goede vriend en collega Paul De Knop levend te houden en een bijdrage te leveren aan het onderzoek naar kanker organiseerde de UZ Brussel Foundation voor de tweede keer de 'Paul De Knop Challenge'. Het was opnieuw een eerbetoon aan zijn strijd tegen melanoom en helpt ons te blijven zoeken naar een behandeling voor deze ziekte.”

Meer weten? Neem een kijkje op www.uzbrusselfoundation.be/pdkchallenge

Het Universitair Ziekenhuis Brussel is een universitair ziekenhuis met bijna 5.000 medewerkers. Het is verbonden aan de faculteit Geneeskunde en Farmacie van de Vrije universiteit Brussel op de Brussels Health Campus in Jette. Met 721 ziekenhuisbedden is het jaarlijks goed voor meer dan 30.000 opnames van patiënten uit binnen- en buitenland, 445.000 raadplegingen (excl. spoed) en 75.000 patiënten op spoed. Zijn filosofie is gebaseerd op drie principes: Nederlandstalig, pluralistisch en sociaal. Als universitair ziekenhuis heeft het ook een opleidingsopdracht en voert het wetenschappelijk onderzoek uit.

Ontdek het UZ Brussel jaarverslag 2023.

communicatie@uzbrussel.be