Nieuw schilderij in het kinderziekenhuis van het UZ Brussel, gecreëerd door partners, zorgverleners, jonge patiënten en wetenschappers

Verschillende partners van de UZ Brussel Foundation, samen met patiënten en zorgverleners, sloegen de handen in elkaar om hun samenwerking op doek vast te leggen. Het resultaat is een warm en krachtig schilderstuk dat voortaan te zien is in de gangen van het KidZ Health Castle, het kinderziekenhuis van het UZ Brussel, en een inspirerende videreportage.

De UZ Brussel Foundation brengt donateurs, zorgverleners, bedrijfspartners en wetenschappers samen om met het oog op het verwerven van fondsen voor een nog betere zorg. De huidige partners, samen met patiënten van het KidZ Health Castle, kwamen recent een dag lang samen om de missie van de UZ Brussel Foundation te vereeuwigen in een schilderij.

Het resultaat symboliseert de krachtige samenwerking tussen zorgverleners, bedrijfspartners en donateurs en toont de mooie zaken die samen verwezenlijkt worden ten voordele van patiënten en hun familie. Het kleurrijke schilderij hangt intussen in het KidZ Health Castle, het kinderziekenhuis van het UZ Brussel.

Met de warme steun van partners

Tijdens de dag werden vertegenwoordigers van verschillende ondernemingen verwelkomd die vandaag en morgen bijdragen aan de missie van de UZ Brussel Foundation. De UZ Brussel Foundation dankt Voka, Amgen, Randstad, Smartphoto, Medtronic, Purina, SGS en andere bedrijven voor hun levensreddende steun.

Door de globale gebeurtenissen en de financiële impact op de zorgsector is de nood aan daadkrachtige partners groter dan ooit. Dat beseffen ook prof. dr. Noppen, CEO van het UZ Brussel, en Hans Maertens, CEO van Voka. Als vertegenwoordiger van het grootste ondernemersnetwerk van Vlaanderen deelt die laatste een duidelijke oproep: “Het is hartverwarmend om hier vandaag bij de UZ Brussel Foundation te zijn. Ik roep onze ondernemingen dan ook op om aan Verantwoord Maatschappelijk Ondernemen (VMO) te doen en de UZ Brussel Foundation en haar projecten te steunen!”

VIDEO: Een terugblik op een inspirerende dag

Met dank aan Fé Riské om de eerste penseeltrekken op doek te zetten.

Over de UZ Brussel Foundation

De UZ Brussel Foundation brengt donateurs, zorgverleners, bedrijfspartners en wetenschappers samen om méér te bereiken. De inspanningen van de UZ Brussel Foundation leiden tot hoogwaardige en innovatieve zorg voor elke patiënt. Zo vervult de organisatie een belangrijke maatschappelijke rol. Dankzij de steun van donateurs en partners wordt innovatief wetenschappelijk onderzoek gevoerd. Deze onderzoeken leiden tot nieuwe inzichten en mogelijkheden, in de vorm van medicatie, nieuwe chirurgische technieken en interdisciplinaire zorgprocessen. Daarnaast faciliteert de Foundation verschillende, unieke zorgprojecten, die bijdragen aan de bouw van een warme, healing environment voor patiënten en hun families in het universitair ziekenhuis in Brussel.

Bekom meer info en steun via www.uzbrusselfoundation.be of neem contact via [email protected].

Foto's: UZ Brussel Foundation

Karolien De Prez