Donderdag 17 december om 17.30u: Het UZ Brussel ontsteekt met 4.000 lichtjes een warmmenselijke vlam

Op donderdag 17 december - aan de vooravond van de Warmste Week - om 17:30 stipt, vormen meer dan 4.000 lichtjes in de voortuin van het UZ Brussel in Jette één grote vlam in het kader van een grootschalige waarderingsactie voor de medewerkers en eigenlijk voor iedereen die in de strijd tegen het coronavirus het beste van zichzelf heeft gegeven en nog geeft.

In deze donkere eindejaarsdagen is de nood aan een positief vooruitzicht altijd extra groot. De coronacrisis heeft daar nog de behoefte aan oprechte waardering én verwerking aan toegevoegd. En het is overduidelijk nog niet voorbij: op dit ogenblik liggen er nog steeds een 50-tal covid-19 patiënten in het UZ Brussel en de besmettingscijfers lijken terug te stijgen.

Een groepje mensen dat nauw betrokken is bij het managen van de coronacrisis - waaronder CEO prof. Marc Noppen, prof. Sabeth De Waele van Intensieve Zorg, prof. Patrick Lacor en prof. Sabine Allard van de dienst Infectiologie en prof. Ives Hubloue van de Spoedgevallendienst – zullen symbolisch rond de brandende lichtjes staan. Ze vertegenwoordigen de meer dan 4.000 medewerkers van het ziekenhuis en eigenlijk iedereen die in de strijd tegen het coronavirus het beste van zichzelf heeft gegeven, nog geeft en nog zal geven.

Het UZ Brussel creëert bijna doorlopend tal van activiteiten die waardering en verwerking uitstralen. Het lanceerde een eigen digitale UZ Brusselbioscoop op www.verwenscorona.be (want verwensen we niet allemaal corona en wensen we niet allemaal een jaar zonder?), het plant creatieve optredens van de KVS in het ziekenhuis en op 31-12 wordt op het hoofdgebouw een digitaal vuurwerk geprojecteerd.

Wanneer: donderdag 17/12 om 17:30 uur

Waar: in de tuin aan de hoofdingang van het ziekenhuis. Afspraak buiten aan de hoofdingang (ingang hospitalisaties) van het UZ Brussel (Laarbeeklaan 101, 1090 Jette). Best parkeren op parking 2, tegenover de hoofdingang.

Foto- en filmmateriaal kunnen snel ter beschikking worden gesteld. Er zullen zowel dronebeelden als gewone beelden zijn.

Mail naar [email protected], indien u graag de beelden wenst.

Karolien De Prez

Woordvoerder, UZ Brussel