Denemarken: een beetje gidsland?

Denemarken is vergelijkbaar met België, zowel op vlak van proportionele bevolkingsgrootte als op vlak van aantal beschikbare vaccins. Toch zijn er al een pak meer mensen gevaccineerd dan in België. Hoe komt dat? En kan Denemarken een gidsland zijn voor België?

Prof. dr. Marc Noppen, CEO van het UZ Brussel, sprak met een Deense collega en pende zijn analyse neer op de UZ Brussel-blog.

Het Universitair Ziekenhuis Brussel is een universitair ziekenhuis met meer dan 3.800 medewerkers. Het is verbonden aan de faculteit Geneeskunde en Farmacie van de Vrije universiteit Brussel op de Brussels Health Campus in Jette. Met 721 ziekenhuisbedden is het jaarlijks goed voor 30.779 opnames van patiënten uit binnen- en buitenland, 412.246 raadplegingen (excl. spoed) en 78.840 patiënten op spoed. Zijn filosofie is gebaseerd op drie principes: Nederlandstalig, pluralistisch en sociaal. Als universitair ziekenhuis heeft het ook een opleidingsopdracht en voert het wetenschappelijk onderzoek uit.

UZ Brussel
Laarbeeklaan 101